pojatpuolapuilla_cycleLunarenkailla_cycletytot_cyclepojat_cyclelilli_laitteella-940ChristinajaMikaelCyclesininenparkour_cycle
Slogan

Pass – motion för barn i alla åldrar

Gymi-passen är planerade enligt deltagarnas utvecklingsnivå och ålder. Mångsidiga övningar och en uppmuntrande atmosfär motiverar deltagarna och gör att man har kul under passen. I Gymi behöver man inte tävla. Det finns ingen toppning. Det är meningen att alla får vara med, lära sig på sin egen nivå och ha det roligt med sina kompisar. Passen är planerade utgående från de sensitiva perioderna. Genom att nya färdigheter inövas i rätt ordning kan inlärning och en positiv upplevelse garanteras. Här får man hoppa, springa, klättra, hänga, kasta, sparka, göra kullerbyttor, stå på händerna mm. Det är kul!

Gruppstorleken på Gymi-passen är maximalt 12-14 barn per ledare, och grupperna är indelade enligt åldern. Gruppen leds alltid av en utbildad ledare vilket skapar trygga ramar för verksamheten.

Specialbarn integreras i verksamheten i mån av möjlighet. Även specialgrupper kan bildas vid behov och enligt önskemål.

Gymi-pass för 0-16-åringar: gymnastik, parkour, circus, akrobatik

Gymi-passet är ett mångsidigt idrotts- och gymnastikpass för barn och ungdomar. Grupperna är indelade enligt åldern. På Gymi-passet övar man grundfärdigheter även med och på redskap men för de mera avancerade finns det utmaningar också på högre nivå. Vid timplaneringen har man haft inlärningens sensitiva perioder samt barnens och ungdomarnas behov under olika utvecklingsfaser i åtanke. Alla barn borde få träna i Gymi!

Gymi-pass innehåller

  • Gymnastik
  • Parkour
  • Circus
  • Acrobatic
  • Yoga
  • Street Workout

 

Gymi-klubbar 0-12 år

Gymi AfterSchool

  • En eftermiddagsklubb i idrottens tecken för skolbarn i 6-12 års ålder.

Gymi Club

  • 0-6-åringars förmiddagsklubb i idrottens tecken tillsammans med en vuxen. Härlig samvaro! Förskolefärdigheter inlärs med hjälp av olika aktivitetsbanor.

 

Kompletterande träning

Gymi erbjuder effektiv kompletterande träning för utövare av olika grenar. Passen planeras utgående från grenens och gruppens behov. Målet är att utveckla färdigheter som styrka, snabbhet, smidighet, vighet och koordination hos utövaren.